Actueel

VVBHUSAN Industrial Coatings zet zich in tijdens NLDoet

Verfsterk Groep staat ook voor maatschappelijk betrokken ondernemen. Tijdens NLDoet op 11 maart hebben een aantal van onze medewerkers van VVBHUSAN de Vrije Verfgroothandel en Industrial Coatings zich ingezet als vrijwilliger via ContourdeTwern. Zij gingen een dagje tuinieren bij het Ronald McDonald Huis in Tilburg. Samen met een groepje vaste vrijwilligers van het Ronald McDonald Huis zorgden zij ervoor dat de tuin en het terras weer zomer klaar zijn.

Bijna 20 jaar is er al een Ronald McDonald Huis in Tilburg, gesitueerd aan de achterzijde van het ETZ-ziekenhuis. Daarnaast is er ook een Ronald McDonald Huiskamer op de kinderafdeling van het ziekenhuis. In deze Huiskamer kunnen de ouders, kinderen en hun bezoek even uit de ziekenhuissfeer bijkomen met een kop koffie en waar de kinderen een spelletje kunnen doen.

Het Huis heeft zes kamers waar ouders, broertjes en zusjes van een zorgintensief kind kunnen logeren om zo dicht bij hun ernstig zieke kind te zijn. Een Ronald McDonald Huis is veel meer dan een dak boven het hoofd, het is een thuis vaak ver van huis in een tijd waar het leven op zijn kop staat. Ouders vinden er steun en een luisterend oor bij de vele vrijwilligers die zich 24/7 hiervoor inzetten. Het Ronald McDonald Huis en de Huiskamer krijgen geen subsidie van de overheid en zijn volledig afhankelijk van donateurs, sponsoren en vrijwilligers. Samen runnen ze het Huis en de Huiskamer.

Om 10:00 uur werden onze collega's verwacht bij het Ronald McDonald Huis. De één op klompen, de ander op snowboots, en zelfs één met regenlaarzen, want stel dat we een vijver leeg moeten scheppen..... Wat een geluk met het weer hadden we op deze dag. Onder een stralend zonnetje werd de tuin bladvrij gemaakt, de daken ontdaan van mos en groenaanslag en alles netjes geschoffeld.

Na een heerlijke lunch kregen we in 2 groepjes een rondleiding door het Huis. Maartje en Willeke vertelden vol passie wat het Huis voor hen betekent en wat zij graag willen betekenen voor de mensen die daar verblijven.

Aan het eind van de middag konden we terugkijken op een zeer geslaagde dag.

Wil je meer weten over het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant? Ga dan naar de website of volg hen op Facebook of LinkedIn.